Share on facebook
Share on email

Tompíthatóak a közúti fuvarozókat érintő mobilitási csomag negatív hatásai a kombinált fuvarozás fejlesztésével

Együttműködési megállapodás a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével

Együttműködési megállapodást írt alá dr. Homolya Róbert, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, valamint Füle László elnök a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) részéről a Magyar Vasút Konferencián. Az aláírt megállapodás alapján a Felek együttműködnek a kombinált fuvarozás fejlesztését elősegítő, támogató intézkedések előmozdításában, a közúti vállalkozások kombinált fuvarozásba történő hatékony bekapcsolódásához szükséges keretrendszer kialakításában, a szabályozási környezet egyszerűsítésében, korszerűsítésében. 

A mai napon aláírt megállapodással a két szervezet aktívan képes lesz hozzájárulni a klímavédelmi célok teljesüléséhez. Elősegítik hazánk aktív bekapcsolódását a reális alternatívaként a nemzetközi árualapokért folyó versenybe, a kombinált fuvarozás által végezett magasabb logisztikai szolgáltatás nyújtásán keresztül a nagyobb termelő vállalatok letelepedéséhez, a hazai kis- és középvállalkozások nemzetközi vérkeringésbe történő bekapcsolódásához és hazánk globális logisztikai térképre történő felkerüléséhez, valamint a közúti fuvarozókat érintő mobilitási csomag negatív hatásainak tompításához. 

A megállapodással kapcsolatban a Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója, Hódosi Lajos leszögezte, hogy a kombinált fuvarozás egyesíti a környezetbarát vasút előnyeit a közúti fuvarozás rugalmasságával, de a szegmens célzott támogatás nélkül nem képes megfelelni a piaci elvárásoknak.  Célzott dotáció hiányában néhány éven belül behozhatatlan versenyképességi és működésüket veszélyeztető hátránnyal fognak szembesülni a hazai vasúti vállalatok, továbbá hazánk törekvései a logisztikai elosztóközpont-szerep megnyerésére meghiúsulhatnak, márpedig az Európai Bizottság által támasztott elvárások egyértelműek: 2030-ra a vasúti árufuvarozás teljesítményét 50%-kal növelni kell, amely a 300 km távolságnál nagyobb közúti fuvarozás 30%-ának vasútra terelését jelenti egyben.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára kiemelte, hogy a legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói szakmai érdekképviselet kezdeményezésére létrejött közúti-vasúti megállapodás egy új szemléletmódot tükröz; egy eddig nem tapasztalt együttműködés alapjait fekteti le a fuvarozási szektor két meghatározó, mindeddig versenypozícióban álló piaci szegmense között. A példaértékű megállapodás új perspektívát nyit azon hazai közúti fuvarozói kis- és középvállalkozások számára is, amelyek a nemrég elfogadott mobilitási csomag rendelkezéseinek következtében az európai uniós relációkban jelentős piacvesztéssel kénytelenek szembenézni.

Az ipartestület ügyvezető főtitkára külön hangsúlyozta, hogy a hazai közúti árufuvarozó kis- és középvállalkozások nemzetközi versenyképességének megőrzését és a munkahelyek megvédését elősegítő kíséretlen kombinált fuvarozásba történő bekapcsolódás nem nélkülözheti a kormányzati támogatást annak érdekében, hogy valóban fenntartható megoldás születhessen.

Megosztás:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Ezt se hagyd ki

Kapcsolódó cikkek

Sisak mögé bújt magyar híresség az első okos vadriasztó nagykövete

Egyelőre csak egy galléros kabát és bukósisak látszik abból a magyar hírességből, aki vállalta, hogy a VIONN nagyköveteként segít felhívni a figyelmet a vadgázolás súlyos veszélyeire. A hazai fejlesztésű, egyedülálló okos vadriasztó rejtélyes sisakos reklámkampánya már elindult, de csak október 15-én szombaton, a TV2 Sztárban Sztár leszek című műsora alatt derül ki, hogy kit rejt a takarás.

Energiaválság

Őrsi Gergely II. kerületi polgármester Facebook bejegyzését közvetítjük.