A Godot egy 2D és 3D ingyenes, nyílt forráskódú, platformfüggetlen játékmotor, amelyet MIT licensz alatt adtak ki. Eredetileg csak néhány latin-amerikai cég számára fejlesztették ki, de megjelenése után világszerte divatos lett a videojáték-fejlesztők körében.
A Godot motor könnyen megtanulható, így a vele való ismerkedés remek lehetőség a téma iránt érdeklődő gyerekek számára. Mielőtt azonban gyermeked elkötelezné magát egy képzés mellett, javasoljuk, hogy alaposan ismerjétek meg, miről is szól pontosan a Godot.
Mi is a Godot játékmotor?
A Godot játékmotor egy kompakt, többplatformos játékmotor, amely ingyenesen használható.
A Godot név Samuel Beckett Godot-ra várva című művéből ered, kifejezve az alkotók azon szándékát, hogy a motor soha nem készül el, mindig lesz új funkció, amire érdemes várni.
A Godot célja, hogy teljesen integrált játékfejlesztő környezetet biztosítson a felhasználóknak. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a semmiből hozzanak létre játékot kizárólag tartalomkészítő eszközök, például zene, képek vagy textúrák használatával. A játék komponensei – a kódoktól a grafikus eszközökig – a számítógép fájlrendszerében tárolódnak (adatbázis helyett). Ennek a tárolási módnak az a célja, hogy megkönnyítse a játékfejlesztő csapatok számára a forráskódon való együttműködést a verziókövetés segítségével.
Több platformra is telepíthető, és minden platformon külön-külön beállítható.
Mire használható?
A Godot motort 2D és 3D játékok készítéséhez használható.
A játékmotor jelenleg az alábbi platformokat támogatja:
- Windows
- macOS
- Linux
- Android
- iOS
- BlackBerry 10
- FreeBSD
- OpenBSD / DragonFly BSD
- HTML5
- Windows Runtime (WinRT)
- Universal Windows Platform (UWP)
Hogyan juthatsz hozzá a Godot játékmotorhoz?
A Godot egyik legnagyobb előnye, hogy ingyenesen használható, és mint fentebb is látható, támogatja a legelterjedtebb számítógépes és telefonos operációs rendszereket. Ha gyermeked szeretné kipróbálni, a Godot motort itt töltheti le.
Milyen verziói vannak a Godot játékmotornak?
A Godot-nak 2 változata van, a standard és a mono verzió. A fő különbség az, hogy a mono verzió támogatja a C# kódolási nyelvet. A standard verzió viszont támogatja a Godot saját szkriptnyelvét, a GDScriptet, így a felhasználók ebben is írhatják kódjaikat, és mindent megtehetnek, amit a mono verzióban elérhető volt. A GDScript szintaxisa többnyire Pythonból származik, de nem támogatja az összes nyelvi funkciót, amelyet a Python, sőt számos, a Godot játékmotor tartalomra jellemző egyéni szintaxis funkciót is tartalmaz.
Mik a fő jellemzői?
A Godot játékmotor kulcsfontosságú tulajdonságai egyben azok az előnyök is, amelyek oly népszerűvé tették sok felhasználó körében.
1. Csomópont (NODE) alapú jelenetrendszer
A Godot motor csomópont (node) alapú jelenetrendszert használ, ahol minden csomópont egy játék vagy alkalmazás egy adott aspektusát képviseli. Ez megkönnyíti az összetett jelenetek és hierarchiák létrehozását, valamint az eszközök újrafelhasználását a projekt során.
2. Beépített eszközök
A Godot számos beépített eszközt tartalmaz, például animációs- és csempetérképet, szint- és vizuális shader-szerkesztőt, amelyek megkönnyítik a játékelemek létrehozását és kezelését.
3. Erőteljes 2D és 3D grafika
A Godot motor támogatja a 2D és 3D grafikát is, és számos beépített eszközt tartalmaz a játékelemek létrehozásához és animálásához. A népszerű kép- és 3D fájlformátumok széles skálája támogatott.
4. Nyílt forráskódú licensz
A Godot MIT licensz alatt jött ki, ami azt jelenti, hogy ingyenesen használható, módosítható és terjeszthető, így ideális választás a független fejlesztők és a kezdők számára is.
5. Fizika motor
A Godot beépített fizika motorral rendelkezik, amely támogatja a 2D-s és a 3D-s fizikát is, így egyszerű a valósághű fizika hozzáadása játékokhoz és más interaktív alkalmazásokhoz.
Hogyan tanuljuk meg a Godot játékmotor használatát?
Ha gyermeked többet szeretne megtudni a programozásról, a játékfejlesztésről vagy a Godot-motorról, akkor érdemes a Logiscool programozó kurzusaira járnia. A Godot kurzus 12-18 éves diákok számára alkalmas, és a MIX 312 kurzus elvégzése vagy a Logiscool szintfelmérő teszt sikeres teljesítése szükséges az elkezdéséhez. A Godot/Python programozó kurzuson a gyerekek játékos módszerekkel és élményalapon sajátíthatnak el jövőbiztos ismereteket. Ez a kurzus megtanítja nekik a játékfejlesztés alapjait a Godot motor használatával, valamint a Python programozási nyelv alapjait. Logiscool elkötelezett és tapasztalt oktatói gondoskodnak arról, hogy a diákok a legtöbbet hozzák ki tanulmányaikból, miközben sikerélményekkel is gazdagodnak.