Share on facebook
Share on email

6 tipp, hogy miként válassz gyermekednek programozó kurzust

A 21. században megkerülhetetlenné vált az oktatás egy bizonyos témacsoportja, a STEM. Az angol betűszó jelentése "Science, Technology, Engineering, Mathematics", vagyis "Tudomány, Technológia, Mérnöki tudás, Matematika". Könnyű belátni, hogy a STEM-oktatásnak mekkora gyakorlati haszna van napjainkban: a futótűzszerűen terjedő digitális és információs technológiák és az egyre növekvő automatizálás kifejlesztéséhez és működtetéséhez sok képzett szakemberre van szükség.

Ami azonban talán kevésbé egyértelmű, az az, hogy a fiatalkori STEM-oktatás a gondolkodás és a logika fejlesztésére is kiváló. A STEM témák, kiemelten pedig a digitális írástudás és a programozási készségek fejlesztésére irányuló korai oktatás nemcsak a továbbtanuláshoz és egy technológiai karrierhez ad hatalmas előnyt, hanem a kritikus gondolkodást, a problémamegoldási készséget, a memóriát, a nyelvkészséget és a kreativitást is fejleszti, és megfelelően átadva magát a tanulást is megszeretteti a gyerekekkel.

Nem meglepő tehát, hogy manapság egyre több vállalkozás foglalkozik gyerekek programozás oktatásával. Fontos azonban szülőként mindezekből körültekintően választani, mivel ezen lehetőségek közül néhány nem nyújtja az ígért tudást és nem segíti a különböző hosszú távon hasznos készségek kialakulását sem. Az alábbiakban megosztjuk veled azt a 6 kulcs kérdést, amely hozzásegít a megfelelő döntéshez:

1. Honnan származik a tananyag?

Az iskola saját maga állította össze nemzetközi szakértők segítségével és folyamatosan fejleszti, vagy egy ingyenes internetes anyagot töltött le az iskola és annak az oktatását ’adják el’ a szülőknek? Amennyiben az iskolának van saját, kifejezetten gyermekekre összeállított, esetleg valamilyen külső szerv által is minősített tananyaga a témakörben, akkor azzal az iskolával gyermekünk sokkal jobban jár.

2. A tananyag és annak átadási módja figyelembe veszi-e a tanulók igényeit, életkorát és tudásszintjét?

Nem mindenki egyforma – kortól és tudásszinttől függően más módon és más sebességgel tanulnak a gyerekek. Ez a csoportok összeállításában, a tananyag megírása során, az oktatási felület kialakításában, és az órák megtartásakor is nagyon fontos. Amelyik iskolában ezeket mind figyelembe veszik, oda érdemes vinni gyermekünket.

3. Érdekes-e a tanóra?

Egy monitor előtt ülve órákig unalmas, monoton munkát végezni egy dolgozó felnőttnek is lélekölő élmény, hát még egy gyereknek! Nem elég elmondani vagy levetíteni a tananyagot – fontos azt játékosan átadni, mivel a gyerekeknek szükségük van a motivációra. A jól kialakított tananyag eleve figyelembe veszi a gyermekek sikerélményre, pozitív megerősítésre való igényét és hosszú távú motivációt biztosít a tanuláshoz. A szülőnek is sokkal könnyebb, ha a gyermek mosolyogva megy az órákra és alig várja, hogy újra tanulhasson!

4. Van-e valódi oktatás az órán?

Léteznek olyan helyek, úgynevezett “digitális játszóházak”, ahol a gyerekek lehet, hogy jól érzik magukat, de igazából alig tanulnak valamit. Az nem valódi oktatás, ha a gyerek lemásolja a képernyőről a tananyagot, de nincs lehetősége azt a gyakorlatban is kipróbálni, vagy nem tud segítséget kérni valakitől, ha valamit nem tud megcsinálni. Az sem jó, ha az “oktatószoftver” a gyerek helyett, automatikusan adja meg a választ vagy hajtja végre a feladatot. Egy ilyen kurzus végén lehet, hogy a diák kap egy díszes oklevelet, de valójában alig tanult meg valamit. Az ilyen oktatásért nincs értelme a szülőnek pénzt kiadni.

5. Az oktatáshoz használt felületet a gyerekek igényei szerint alakították-e ki?

Léteznek olyan oktatófelületek, amelyek használata nyitott, tehát közben a gyerekek például szabadon internetezhetnek, így nem csoda, ha nem figyelnek. Egy zárt rendszerben a gyerekek könnyebben koncentrálnak. A másik gyakori probléma, ha egy oktatási felületet felnőttek számára terveztek, és azzal próbálnak gyerekeket tanítani. A felület alkalmatlansága jelentősen rontja a tanulás élményt, kevésbé biztosítja a hatékony és élvezetes tudás átadást. Ha van lehetőség ingyenesen kipróbálni az órákat, akkor mindenképpen menjünk el nyílt napokra, és teszteljük gyermekünkkel a felületet és az oktatást!

6. És végül az egyik legfontosabb kérdés: kik tanítanak?

Olyanokra van szükség, akik nemcsak értik a folyamatosan fejlődő digitális írástudás és programozás területet, de azt a mai gyerekek tanulási módjának megfelelően át is képesek adni. Fiatalos oktatókra van szükség, akikre azok fel tudnak nézni, és ugyanakkor ki is tudnak alakítani egy közeli, bizalmi kapcsolatot is. A gyerekek nagyon erősen tudnak kötődni a tanáraikhoz – ez egy fontos kapcsolat az életükben és meghatározza a tanuláshoz való viszonyukat is hosszú távon. Mindig nézzük meg milyen oktatókkal dolgozik a kiszemelt iskolánk!

Reméljük, hogy ezek a kérdések segítenek kiválasztani a gyermeked számára ideális programozást és digitális írástudást oktató kurzust. Ajánljuk, hogy minél alaposabban járd körül a kínálkozó oktatási lehetőségeket: figyelmesen olvasd át a webes felületeket, keress ajánlást, értékelést és beszélj olyan gyerekkel, szülővel, akinek van személyes tapasztalata!

A Logiscoolban fiatal, képzett oktatókkal dolgozunk, akik egy kifejezetten a gyerekek igényeire kialakított, zárt és biztonságos felületen, nemzetközileg tanúsított, folyamatosan fejlesztett játékos tananyaggal dolgoznak. Ez figyelembe veszi a gyerekek korát és tudásszintjét is és kialakítása biztosítja a folyamatos motivációt és sikerélményt a diákoknak. Gyere el gyermekeddel ingyenes nyílt napunkra és tapasztaljátok meg együtt az egyedülálló és hatékony Logiscool tanulás élményt!

További információ: https://www.logiscool.com/hu.

Megosztás:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Ezt se hagyd ki

Kapcsolódó cikkek